Płyty MON

Płyty MON są jednym z popularniejszych rodzajów płyt drogowych. Świetnie zastępują nawierzchnię drogi miejskiej, ale także służą przy budowie parkingów. Płyty sprawdzają się  także w przypadku uszkodzenia nawierzchni, jako droga zastępcza. Wyprodukowane zostały z niezwykle trwałych i mocnych materiałów. Dzięki temu są gwarantem długoletniej wytrzymałości.  Można wyróżnić kilka rodzajów płyt. Mon należą do grupy popularniejszych.

ZASTOSOWANIE PŁYT MON

Płyty MON znajdują szerokie zastosowanie, głównie za sprawą swojego wyglądu. Płyty MON są bowiem konstrukcjami bez wyżłobień, czy otworów. Dzięki temu można je bez problemu położyć jako drogę tymczasową, nawet na typowo uczęszczanych drogach. Najczęściej swoje zastosowanie znajduje natomiast jako wyłożenie powierzchni parkingów lub dróg wiejskich. Płyty MON bardzo często wybierane są także w przypadku kładzenia dróg dojazdowych do posesji. Z pewnością sprawdzi się również jako podłoże placu przed domem, gdzie swobodnie można zaparkować samochód. Płyty te stosuje się także często w przypadku podłoża, znajdującego się w rejonie ruchu kołowego. Nic nie stoi na przeszkodzie także, jeśli użyje się płyt do produkcji chodników lub w strefie ruchu pieszych.

MONTAŻ

Zanim przejdzie się do konkretnego montowania poszczególnych elementów konstrukcyjnych, trzeba usunąć wszelkie zanieczyszczenia. Teren pod płytę musi być „czysty”. Profile układa się na warstwie wyrównawczej. Pierwsza warstwa powinna stanowić cienki pas żwiru lub piasku. Następnie należy wyłożyć warstwę cementu i piasku, dzięki temu konstrukcja będzie stabilna. Mieszanka cementu z piaskiem powinna wynosić około 3 do 5 cm i nie powinna być zagęszczona. Kolejnym krokiem jest właściwe układanie płyt. Niezwykle istotne jest, by pamiętać, że pomiędzy płytami muszą zostać przerwy dylatacyjne. Jeżeli jakaś płyta MON ulegnie zniszczeniu lub uszkodzeniu podczas montażu, trzeba niezwłocznie ją usunąć i zastąpić inną. Ostatnim krokiem jest wypełniania dylatacji pospółką o uziarnieniu 10 mm wraz z piaskiem. Montaż musi być przeprowadzony zgodnie z dokładnymi wytycznymi w projekcie.

Płyty MON są jednymi z popularniejszych płyt drogowych. Dzięki klasycznej budowie, bez wyżłobień oraz otworów, znajdują szerokie zastosowanie w infrastrukturze drogowej. Można nimi wykładać nawierzchnie uszkodzone, tworząc drogi tymczasowe. Bardzo dobrze sprawdzą się także jako podłoże pod chodniki lub parkingi. Płyty MON to także idealny i ekonomiczny wybór, jeśli chodzi o nawierzchnie dróg wiejskich, czy dojazdowych.

Jeśli jesteś zdecydowany/na na tego rodzaju materiał, prześlij nam dokumentację projektową lub zestawienie a prześlemy ci ofertę.

WYŚLIJ ZAPYTANIE

CHARAKTERYSTYKA PŁYT MON

Płyty te zostały wykonane z trwałego betonu o klasie C25/30, C30/37 i C35/45. Jest to zatem wytrzymały materiał, który służy także m.in. do budowy fundamentów w domu. Dobre łączenia poszczególnych płyt zapewniają im szybki montaż. Co najważniejsze, płyty łatwo można ze sobą łączyć. Uniknie się dzięki temu zazwyczaj trudnych przeskoków, na złączeniach, które zwykle utrudniają jazdę samochodem. Płyty MON są także odporne na warunki atmosferyczne. Ich powierzchnia nie ulega pęknięciom ani uszkodzeniom podczas zmiennych warunków pogodowych (deszcz, mróz). Płyty te sprawdzają się także w przypadku natężenia ruchu, radząc sobie z naciskiem nie tylko osobowych aut, ale również tych ciężarowych. Warto wiedzieć, że płyty te można zakupić w kilku wariantach wielkościowych. Dominują płyty o rozmiarach: 200 x 200 oraz w kształcie prostokąta. Płyty MON prostokątne mają zazwyczaj wymiary: 100x 300 lub 150 x 300. Kilkoma płytami drogowymi MON można bez problemu wyłożyć drogę dojazdową. Co istotne, zastosowanie płyt pozwala uniknąć w newralgicznych miejscach tworzenia się kałuż, błota, a nawet osuwania się ziemi.

Stropy, schody, balkony i szyby windowe prefabrykowane

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi kluczowymi produktami. Poniżej znajdziecie Państwo stropy WPS, Teriva, płyty filigran, płyty kanałowe sprężone, płyty Żerańskie, balkony, schody i szyby windowe prefabrykowane

Strop WPS najbardziej nadaje się do wymiany stropów w starych domach i przedwojennych kamienicach

Strop Filigran najłatwiej zastępuje strop monolityczny upraszczając i przyśpieszając czas pracy

płyta filigran cena

Strop Teriva jest najpopularniejszym i najbardziej znanym ze stropów prefabrykowanych

Balkony prefabrykowane najlepiej sprawdzą się w szeregowcach, osiedlach domków jednorodzinnych i budynkach wielorodzinnych

Schody prefabrykowane najlepiej sprawdzą się w szeregowcach, osiedlach domków jednorodzinnych i budynkach wielorodzinnych

Szyby windowe prefabrykowane najlepiej sprawdzą się w budynkach wielorodzinnych mocno przyśpieszając prace

Płyty kanałowe Żerańskie  przyspieszają prace również w budynkach jednorodzinnych, szeregowcach i wielorodzinnych

Płyty kanałowe sprężone najlepiej nadają się na duże rozpiętości dla podobnych pomieszczeń, bardzo przyśpieszają prace

płyty kanałowe sprężone cena

Płyty korytkowe to znane rozwiązanie i przydadzą się do przykrycia strop betonowy na garażem lub nad gospodarczym